3 pijlers om als merkfabrikant succesvol te zijn in eCommerce

DON 10:30 - 11:00

Lezingenzaal 3

Als merkfabrikant heb je grote uitdagingen om je staande te houden in eCommerce. Je moet zichtbaar zijn op steeds meer kanalen en concurrentie komt van alle kanten: online native D2C start-ups, private labels zoals Amazon Basic en marketplace consolidators die marketplace verkopers opkopen zorgen ervoor dat de dynamiek online totaal anders is dan je traditioneel gewend bent. Hoe zorg je ervoor dat jouw merk hiertussen overwint? Waar focus je op? En wat betekent dat voor je organisatie? In deze presentatie deelt Rutger inzichten op basis van zijn ervaringen in verschillende industrie├źn en de huidige trends.

  • Thema
    Strategy & growth

    In een moordende markt bewegen die in een moordend tempo verandert, is niet altijd makkelijk. Maar in 2021 verwacht de E-commerce markt een omzet te draaien van $4,5 triljoen wereldwijd - dat zijn achttien nullen. De markt is veranderd van een aanbod- naar vraaggestuurde economie. Digitaal is daarom allang geen trucje meer, maar een integraal onderdeel van de bedrijfsvoering. Strategy & Growth focust op de technologie die nodig is om het bedrijf te laten groeien.