Boerschappen: Van Sociaal experiment naar Scale-Up

DON 14:00 - 14:30

Lezingenzaal 7

Boerschappen is in 2013 opgericht door Stéphanie Vellekoop en Stijn Markusse. Stéphanie begon zich namelijk te verdiepen in voeding. Wat haar opviel was dat er veel bewerkte producten waren met een waslijst aan onnodige en ongezonde toevoegingen. Fabrikanten doen er alles aan om het product zo mooi en lang houdbaar te maken, maar met name winstoptimalisatie is het grootste doel. Dat gaat ten koste van de kwaliteit en transparantie van de producten.

Dat kon beter. Stijn kwam op het idee om zelf de boodschappen te halen bij de lokale boer. Ze betaalden een eerlijke prijs aan de boer en kregen er verse, mooie en lekkere producten die met liefde gemaakt werden voor terug. Ze werden weer blij van koken en eten.

10 bevriende stellen werden gevraagd om 4 weken lang mee te doen. De vrienden waren zo enthousiast over de smaak en versheid van de producten en vertelden hierover tegen anderen. Zodoende sloten de vrienden van vrienden aan. Een bus werd gekocht, een locatie gehuurd, extra boeren werden gezocht en een site ging online. En zo ontstond Boerschappen. Inmiddels zijn we 6 jaar verder en willen we met een team van 70 enthousiaste collega’s elke dag de beste zijn!

Heb jij deze presentatie gemist of wil je hem graag nogmaals bekijken? De video-opnames van de lezingen zijn te vinden op ons YouTube kanaal.

Bekijk video

  • Thema
    Strategy & growth

    In een moordende markt bewegen die in een moordend tempo verandert, is niet altijd makkelijk. Maar in 2021 verwacht de E-commerce markt een omzet te draaien van $4,5 triljoen wereldwijd - dat zijn achttien nullen. De markt is veranderd van een aanbod- naar vraaggestuurde economie. Digitaal is daarom allang geen trucje meer, maar een integraal onderdeel van de bedrijfsvoering. Strategy & Growth focust op de technologie die nodig is om het bedrijf te laten groeien.