Creëer en stel real-time bezorg- en afhaalopties bij: de ultieme doe-het-zelf customer journey

WOE 12:00 - 12:30

Lezingenzaal 3

Consignor

Ben je van plan overeind te blijven staan in deze enorm concurrerende e-commerce wereld, met extreem hoge verwachtingen van de klant? We vertellen je graag hoe je dit kunt realiseren.

Het hebben van meer-dan-tevreden klanten is het allerbelangrijkste en direct het moeilijkste voor jouw e-commerce business. Je focus moet daarom ook liggen op het creëren van de ultieme customer journey. En het onderhouden ervan, want *spoiler alert* het is nooit klaar!

De vraag die wij de afgelopen jaren het meest voorbij hebben horen komen, is de vraag naar een gestandaardiseerde oplossing waarmee het laatste gedeelte van de klantreis meetbaar en stuurbaar gemaakt kan worden: het kiezen van bezorg/afhaal opties in het check out proces van je webshop en vervolgens het te allen tijde kunnen volgen van de zendingen.

Dit gedeelte van de customer journey is onderhevig aan continue veranderingen en vraagt daarmee om een oplossing waarmee je volledig zelf, continu en real-time aanpassingen kunt doen in het check out proces. De behoeften en wensen van je klanten ontwikkelen zich tenslotte voortdurend en zo ook de vervoerders, met nieuwe diensten.

Om je klanten te blijven verleiden, heb je daarom doe-het-zelf tools nodig om flexibel te blijven en om mee te blijven ontwikkelen. Alleen dan heb je volledig grip op je proces en klantreis: vanaf de webshop check out (klik klik) tot aan de deur van je klant (ding dong!) en zelfs retourzendingen, terwijl je de klant zo tevreden houdt als maar kan.

Met zulke doe-het-zelf tools kun je een klantreis bouwen die altijd volledig gefocust is op jouw klanten: de ultieme customer journey. Tijdens onze presentatie laten we je aan de hand van voorbeelden uit de praktijk zien hoe gemakkelijk het is om bezorg- en afhaal opties af te stemmen op jouw klanten en hen constant inzicht te laten hebben in waar hun bestellingen zich bevinden. Vol inspiratie sturen we je weer op pad, zodat je door kunt met de groei van jouw bedrijf!

Heb jij deze presentatie gemist of wil je hem graag nogmaals bekijken? De video-opnames van de lezingen zijn te vinden op ons YouTube kanaal.

Bekijk video

  • Thema
    User experience & CRO

    Een geoptimaliseerde conversieratio (CRO) hangt samen met een goede user experience (UX). Dit draait om de interactie die een klant heeft met een product, website of mobiele app. Een goede UX zorgt voor een optimale conversieratio. UX gaat namelijk over de ervaring die de gebruiker heeft met het product. Deze hoeft niet altijd esthetisch optimaal te zijn, als het er maar voor zorgt dat de gebruikservaring positief is.