De kracht van onze Nederlandse E-Commerce toepassen op Cross Border

WOE 10:30 - 11:00

Lezingenzaal 4

Snowcountry onderscheidt zich door haar specialisme van vrijwel alle fysieke en online retailers binnen en buiten Europa. Alles wat met Snowcountry te maken heeft is in eigen huis bedacht en ontwikkeld. Als echte specialist, heeft Snowcountry een bijzondere focus op nichemarkten in het high-end wintersportsegment. De kracht zit in de combinatie van specialisme het uitgebreide premium assortiment van merken en producten samen met een zeer gebruiksvriendelijke website, snelle bezorgservice en een meertalige klantenservice waarbij klanten direct contact hebben met de specialisten binnen Snowcountry.

In 2016 heeft Snowcountry een fysieke winkel geopend, zodat klanten de producten en service persoonlijk konden ervaren. Naast de website en klantenservice is de winkel beschikbaar voor persoonlijke ondersteuning. Snowcountry biedt bootfitting, skiservice en volledige ondersteuning aan klanten die de voorkeur geven aan persoonlijk contact. Het voelt lokaal, maar het “fysiek” klantbereik is bijna 200km rond Amersfoort.

Zelfs in 2020 is de omzet van Snowcountry gegroeid met ruim 25%, dit alles is te danken aan de Cross Border strategie welke in 2010 is ingezet. Nederland en België gezamenlijk hebben ongeveer 1,5 miljoen Nederlandse sprekende wintersporters, terwijl er wereldwijd 150 miljoen wintersporters zijn. De kracht van Cross Border kwam door de pandemie nog meer tot z'n recht dan we ooit hadden kunnen denken.

Heb jij deze presentatie gemist of wil je hem graag nogmaals bekijken? De video-opnames van de lezingen zijn te vinden op ons YouTube kanaal.

Bekijk video

  • Thema
    Cross Border

    Cross border is het zakendoen over de landsgrenzen in goederen of diensten. Het staat ook bekend als international trade. Internationaal zakendoen is eenvoudiger dan vijf jaar geleden. Daarom trekt het thema Cross Border veel interesse van ondernemers.