Een praktijkcase over digitale transformatie in B2B e-commerce

WOE 12:00 - 12:30

Lezingenzaal 4

Difuzed is een bedrijf dat ruim 25 jaar bestaat. Ze ontwerpt en maakt kleding en accessoires onder licentie. Het portfolio aan merken is zeer breed, het gaat van Disney, Star Wars en Marvel naar Hello Kitty en PlayStation. Het klantenbestand gaat van H&M en Primark tot aan diverse grote en kleine webshops en retail ketens.

Tot voor kort ging er veel nog 'analoog' bij Difuzed. Sinds vorig jaar is Difuzed flink aan het investeren in E-commerce. Zo is er een volledig nieuw Magento 2 B2B platform opgeleverd en worden er diverse nieuwe, online kanalen toegevoegd.

Maar hoe doe je zoiets in een bedrijf dat niet gewend is aan het internet? Wouter vertelt hoe of waarom hij dingen aangepakt heeft bij Difuzed, welke keuzes er gemaakt zijn en welke fouten er tussen zaten. Ter leering ende vermaeck.

Heb jij deze presentatie gemist of wil je hem graag nogmaals bekijken? De video-opnames van de lezingen zijn te vinden op ons YouTube kanaal.

Bekijk video

  • Thema
    B2B E-commerce

    De relatie tussen de B2B verkoper en zijn klant is gebaseerd op veelvuldig en intensief contact tussen beide partijen. B2B klanten zijn bedrijven die beslissingen maken op rationele gronden. Daarom is het van belang dat de transacties efficiënt en frictieloos verlopen.