Het platform Werk aan de Muur: de weg van start-up naar scale-up

DON 11:15 - 11:45

Lezingenzaal 5

Van startup naar scale-up; de weg er naar toe.

Werk aan de Muur, een multisided platform, biedt kunst voor en door iedereen. Enerzijds is het platform een innovatieve oplossing om het verdienvermogen van de creatieve industrie te verbeteren. Beeldmakers – fotografen, schilders en illustratoren – verkopen hun werk als reproductie via de website aan klanten uit heel Europa. Per verkocht werk verdient de beeldmaker commissie. Inmiddels is de grens van 4 miljoen uitbetaalde commissie aan kunstenaars bereikt.

Maar ook de kopers, de andere kant van het vraag-en-aanbod-spelletje, weten ons steeds beter te vinden. In 2020 was dit goed voor 42.500 m2 gevulde muren.

Nu is het tijd voor de volgende groeifase. In deze presentatie staan Bas & Stephanie stil bij de weg hier naar toe. Over het vallen en opstaan. De succesvolle campagnes en de missers.

Heb jij deze presentatie gemist of wil je hem graag nogmaals bekijken? De video-opnames van de lezingen zijn te vinden op ons YouTube kanaal.

Bekijk video

  • Thema
    Platform economy

    Platformisering is de verschuiving van aanbod gestuurd verkopen naar vraag gestuurd verkopen; Online spaces die zoveel mogelijk proberen te voorzien in de klantbehoeften. Dit zijn platformen die zich bezighouden met het matchen van behoeften van hun klant. Daarnaast zijn er platformen die zelf ook als verkoper actief zijn. Binnen de platformeconomie draait het niet om het aanbod, maar puur om de vraag.