Hoe Betersport met eigen merken extreem groeit op marketplaces

WOE 13:15 - 13:45

Lezingenzaal 8

EffectConnect

Betersport is sinds 2005 online verkoper van sportartikelen. De organisatie startte als importeur en online verkoper, maar lanceerde al snel het eerste eigen merk. Inmiddels verkopen ze zowel externe merken als drie eigen merken, via hun website én via online marketplaces. Alleen al via dit laatste kanaal behalen ze een jaaromzet van 10 miljoen euro.

Verschillende strategische keuzes hebben bijgedragen aan een extreme groei. In eerste instantie de keuze om multichannel te verkopen; zowel via hun eigen website als via online marketplaces. Vervolgens was het realiseren van concurrentievoordeel voor hun eigen merken én een schaalbare organisatie noodzakelijk. Zij hebben dit op een dusdanig slimme manier aangepakt dat zij de afgelopen jaren met gemiddeld 94% groeiden.

Waarom hebben zij deze keuzes gemaakt? Welke uitdagingen moesten ze hierbij trotseren? Hoe hebben ze dat precies gedaan? Wat heeft dit opgeleverd? En welke tips kunnen zij geven om jouw business verder te laten groeien? Op deze vragen geeft Joep van de Ven antwoord in deze lezing, die aangeboden wordt in samenwerking met EffectConnect, het Marketplace Integratie Platform.

Heb jij deze presentatie gemist of wil je hem graag nogmaals bekijken? De video-opnames van de lezingen zijn te vinden op ons YouTube kanaal.

Bekijk video

  • Thema
    Platform economy

    Platformisering is de verschuiving van aanbod gestuurd verkopen naar vraag gestuurd verkopen; Online spaces die zoveel mogelijk proberen te voorzien in de klantbehoeften. Dit zijn platformen die zich bezighouden met het matchen van behoeften van hun klant. Daarnaast zijn er platformen die zelf ook als verkoper actief zijn. Binnen de platformeconomie draait het niet om het aanbod, maar puur om de vraag.