Hoe kan e-commerce een drijfveer zijn in de klimaattransitie?

WOE 10:30 - 11:00

Lezingenzaal 7

South Pole

E-commerce veroorzaakt heel veel uitstoot van broeikasgassen door het transport van pakketten. Daarnaast zijn consumptiegoederen ongeveer verantwoordelijk voor 15% van de totale uitstoot. Daar kan je mismoedig van worden, maar je kan het ook zien als een gigantische kans! Want wat als de e-commerce industrie een drijvende kracht zou zijn in het tegengaan van klimaatverandering door klanten in staat te stellen de impact van hun consumptie teniet te doen?

South Pole’s Director of Climate Neutral Applications, Bram Veenhof, neemt je aan de hand van casestudy’s van eBay, Digitec Galaxus en Adyen mee hoe e-commerce een significante bijdrage kan leveren aan het bestrijden van klimaatverandering. South Pole is een internationaal adviesbureau en klimaatprojectontwikkelaar dat sinds 2006 bedrijven helpt hun klimaatimpact te reduceren en te compenseren.

Heb jij deze presentatie gemist of wil je hem graag nogmaals bekijken? De video-opnames van de lezingen zijn te vinden op ons YouTube kanaal.

Bekijk video

  • Thema
    Strategy & growth

    In een moordende markt bewegen die in een moordend tempo verandert, is niet altijd makkelijk. Maar in 2021 verwacht de E-commerce markt een omzet te draaien van $4,5 triljoen wereldwijd - dat zijn achttien nullen. De markt is veranderd van een aanbod- naar vraaggestuurde economie. Digitaal is daarom allang geen trucje meer, maar een integraal onderdeel van de bedrijfsvoering. Strategy & Growth focust op de technologie die nodig is om het bedrijf te laten groeien.