Hoe merken en retailers kunnen overleven in de digitale jungle

WOE 14:45 - 15:15

Lezingenzaal 7

NextChapter eCommerce

De e-commerce patiënt is ziek. Bedrijven hebben massaal e-commerce platformen gebouwd, maar om er geld mee te verdienen blijkt lastig. En als je goed kijkt, bouwen de meeste bedrijven eigenlijk allemaal hetzelfde platform. Alleen al in de fashion branche spenderen merken, retailers en etailers € 500.000.000 aan hun eigen, vrijwel identieke e-commerce platformen. Aanvullend zijn er hoge kosten voor online marketing en (helaas) de retouren. Marktplaatsen lijken aantrekkelijk, maar zijn eigenaar van de klantrelatie terwijl jij alleen producten verkoopt.
Iedereen zoekt naar oplossingen en nieuwe mogelijkheden, maar welke zijn dat? Welke e-commerce strategie kan je het beste kiezen?

Heb jij deze presentatie gemist of wil je hem graag nogmaals bekijken? De video-opnames van de lezingen zijn te vinden op ons YouTube kanaal.

Bekijk video

  • Thema
    Strategy & growth

    In een moordende markt bewegen die in een moordend tempo verandert, is niet altijd makkelijk. Maar in 2021 verwacht de E-commerce markt een omzet te draaien van $4,5 triljoen wereldwijd - dat zijn achttien nullen. De markt is veranderd van een aanbod- naar vraaggestuurde economie. Digitaal is daarom allang geen trucje meer, maar een integraal onderdeel van de bedrijfsvoering. Strategy & Growth focust op de technologie die nodig is om het bedrijf te laten groeien.