Marketing automation: 5 stappen naar een optimale klantbeleving

WOE 13:15 - 13:45

Lezingenzaal 7

dotdigital

Heb jij het afgelopen jaar geïnvesteerd in een nieuwe webshop, en ben je benieuwd hoe je nieuwe bezoekers aan je merk bindt, en bestaande klanten terug laat komen? Klantervaring is de sleutel tot succes en dotdigital’s Niels Kolijn laat je aan de hand van 5 stappen zien hoe je een optimale datagedeven klantervaring creëert die bijdraagt aan meer conversies en een hogere marketing ROI.

De 5 uitvoerbare stappen sluiten ieder aan bij een fase in de customer journey, zodat je gemakkelijk ziet hoe je je strategie op een hoger niveau kunt brengen. We bespreken onder andere hoe je data in kunt zetten om jouw communicatie te personaliseren, wat de top marketing automation programma's zijn en hoe je de betrokkenheid van jouw klanten kunt verhogen.

Tijdens deze presentatie leer je:

  • Hoe je jouw data kunt verrijken en dit in kunt zetten voor gepersonaliseerde klantreizen
  • De essentiele marketing automation programma's voor jouw bedrijf
  • Hoe je klanten betrokken houdt, voor een hogere marketing ROI

In 30 minuten neemt Niels jou mee in de wereld van Marketing Automation, zodat jij hierna gelijk aan de slag kunt met nieuwe kennis en inspiratie.

Heb jij deze presentatie gemist of wil je hem graag nogmaals bekijken? De video-opnames van de lezingen zijn te vinden op ons YouTube kanaal.

Bekijk video

  • Thema
    Marketing automation & email

    Marketing automation en e-mail zijn in de afgelopen jaren met elkaar vergroeid geraakt. Hierbij bestaat marketing automation uit het creëren contactmomenten tussen jou en de klant waarbij automatisch relevante content wordt gestuurd met als doel de lead conversie te verhogen. E-mail marketing is daar met der jaren onderdeel van geworden. Het gaat hier om de combinatie tussen dynamische e-mails als onderdeel van marketing automation ten behoeve van een verhoogde conversieratio.