PLUCK is een jongensdroom in uitvoering: ondernemen onder eigen voorwaarden.

DON 12:00 - 12:30

Lezingenzaal 5

De foodretail en -service heeft zich ontwikkeld tot een dynamische, innoverende business. Consumenten eisen niet langer beter maar het beste. Ook zoeken ze gemak in productassortiment en verkrijgbaarheid. De behoefte aan kwaliteitsproducten met specifieke eigenschappen zoals natuurlijke ingrediënten, laag in calorieën, veganistisch en duurzaam geproduceerd, groeit razendsnel.

PLUCK – talentscout in food & drinks
Het aanbod van de toekomst laat zich raden en Pluck gaat het distribueren: duurzame kwaliteitsproducten van natuurlijke ingrediënten voor eerlijke prijzen. Pluck is nieuw op de markt, maar oprichter Coen de Kovel is een vertrouwd gezicht in de foodretail en -service. Na 20 jaar commerciële ervaring in verschillende functies volgt hij nu zijn ondernemershart. Pluck is een jongensdroom in uitvoering: ondernemen onder eigen voorwaarden.

Ondernemen onder eigen voorwaarden
“Het was tijd voor mijn eigen onderneming; met meerwaarde voor de branche en de klant, weinig overhead en flexibel in organisatie. Vooruitstrevend, sociaal en prikkelend.” Aldus de Kovel. Pluck gaat verder dan het aanbieden van premiumproducten. “Foodretail en -service zie ik als onderdeel van een groter geheel. Ik wil actief bijdragen door te inspireren, innoveren, experimenteren en (co)produceren. Pluck is een platform dat draait om samenwerking en verbinding. Een social shop met een missie: We serve to make you feel good. Dus behalve een online B2B winkel, kun je ook lekker snacken van content. Inspirerende en informerende blogs, recepten, video’s, podcasts van gesprekken met (horeca)ondernemers en, als het weer mag, gaan we zeker ook leuke events en social happenings organiseren.”

Zo transparant als een tuinkas
De Kovels verfrissende kijk op de markt, productontwikkeling en samenwerking zorgt voor een onderscheidende aanpak die past bij de vraag van vandaag en de wensen voor morgen. “Een bewust betere keuze begint bij een bewust beter aanbod. Dat geldt niet alleen voor onze producten. Ik ben ervan overtuigd dat als je echt waarde wil toevoegen aan het mainstream aanbod, je ook in je bedrijfsvoering en dienstverlening gezonde, natuurlijke en duurzame keuzes moet maken. Zoals transparantie in prijzen en prijsopbouw en oprechte en betrokken service. Eerlijk, open en ruimdenkend, dat moet gewoon vanzelfsprekend zijn.”

Met de voeten in de klei en het gezicht naar de zon
De Kovel kent de markt als z’n broekzak. Hij opereert graag op het grensvlak met andere branches en pioniert bij voorkeur in samenwerking met partners die anders durven denken en doen. Horecaondernemer Daan Smeltzer van Stan & Co onderschrijft: “Net even iets anders creëren voor je gasten, zodat ze daarvoor terugkomen. Het is belangrijk onderscheidend en betrouwbaar zijn. Samenwerken met een partij die dit als geen ander begrijpt, is van onschatbare waarde. Ik vind het een must een assortiment biologisch eten en drinken aan te bieden. Mensen moeten erop kunnen vertrouwen dat wij de beste producten inkopen.”

Eigen premium label
De Kovel omschrijft zichzelf als een innovatieve marktkoopman. Zijn eerste risky move is het ontwikkelen van een eigen premium label. “Dat is voor mij ondernemen: praktisch blijven en tegelijkertijd vooruitdenken, investeren en durven te experimenteren. Dat geeft energie, houdt je scherp en gemotiveerd. Zeker in deze sombere en sobere lockdown-tijden. We zijn inmiddels gestart met de productie en distributie van een eigen energiereep, HAPPIE. En er zijn ook al andere lekkere, gezonde snacks en drankjes in ontwikkeling. We hebben de smaak te pakken!”

Heb jij deze presentatie gemist of wil je hem graag nogmaals bekijken? De video-opnames van de lezingen zijn te vinden op ons YouTube kanaal.

Bekijk video

  • Thema
    Content & Branding

    Content en branding zijn twee concepten die elkaar aanvullen. Content is waardevol zijn bij het opbouwen of uitbreiden van naamsbekendheid. Andersom bereikt content afkomstig van een bekend merk meer mensen. Steeds meer bedrijven voegen daarom content toe aan hun branding strategie.