Single change vs. multi change a/b testen

WOE 10:30 - 11:00

Lezingenzaal 6

Je kent het wel: je gaat a/b testen en wilt het liefst al je ideeën tegelijkertijd in een a/b test stoppen. Dan ben je in één keer een paar stappen verder en schiet je conversie omhoog, toch? Maar welke aanpassing heeft dan gezorgd voor de uplift en hoe ga je van hieruit verder optimaliseren zijn dan vragen zonder antwoorden. Als je voor één aanpassing of hypothese gaat kun je gemakkelijker leren wat werkt en niet werkt. Maar er zijn situaties dat je juist kan kiezen voor a/b testen met meerdere aanpassingen tegelijkertijd. In deze presentatie neemt Bernadette je mee in welke optimalisatie-aanpak bij jouw webshop past en hoe je hiermee het snelst kunt groeien in conversie.

Heb jij deze presentatie gemist of wil je hem graag nogmaals bekijken? De video-opnames van de lezingen zijn te vinden op ons YouTube kanaal.

Bekijk video

  • Thema
    User experience & CRO

    Een geoptimaliseerde conversieratio (CRO) hangt samen met een goede user experience (UX). Dit draait om de interactie die een klant heeft met een product, website of mobiele app. Een goede UX zorgt voor een optimale conversieratio. UX gaat namelijk over de ervaring die de gebruiker heeft met het product. Deze hoeft niet altijd esthetisch optimaal te zijn, als het er maar voor zorgt dat de gebruikservaring positief is.