Smartphonehoesjes.nl: Van webwinkel naar fabrikant

WOE 10:30 - 11:00

Lezingenzaal 5

Om aan alle vragen van de consument te kunnen voldoen wil je een zo breed mogelijk assortiment aanbieden, maar hoe kun een positie als specialist van een productcategorie uitbouwen en tegelijkertijd het voorraadrisico onder controle houden?

Smartphonehoesjes.nl is met een assortiment van ruim 38.000 verschillende artikelen en een gemiddelde voorraad van 1,4 miljoen stuks online marktleider op het gebied van mobiele accessoires met verkoop via de eigen webshop en marketplaces.

Toch loert er een constante dreiging want wat doe je als een product niet meer verkoopt en er grote voorraden blijven liggen?
In een snelle markt zoals bij smartphones volgen nieuwe toestellen elkaar razendsnel op waardoor de producten in het magazijn een "houdbaarheidsdatum" hebben.

Een goede strategie voor indirecte verkoopkanalen maakt het mogelijk het aantal verkooppunten drastisch uit te breiden, de partners waarmee je samenwerkt een efficiënt extra verdienmodel te bieden en daarmee voorraadrisico’s te verminderen.

Gebruik maken van de passieve longtail-functie van je assortiment klinkt natuurlijk als een goed idee, maar is het op lange termijn duurzaam genoeg om rendabel te zijn?

Inmiddels is Smartphonehoesjes.nl met een B2B-afdeling en via retail distributie ook toonaangevend in de markt van zakelijke gebruikers, winkels, overheidsprojecten, influencers, modepartijen en merchandising.

Tijdens deze presentatie neem ik je mee in de uitdagingen en keuzes bij het opzetten van actieve indirecte sales, omnichannel strategie en de ontwikkeling van eigen merken.
Waarom zou je de consument ergens anders laten kopen? Hoe vind je de juiste partners? Welke verdienmodellen zijn er, en welke risico's zitten eraan vast?

Hoe een zolder met telefoonhoesjes een full-service leverancier en fabrikant werd.

Heb jij deze presentatie gemist of wil je hem graag nogmaals bekijken? De video-opnames van de lezingen zijn te vinden op ons YouTube kanaal.

Bekijk video

  • Thema
    Strategy & growth

    In een moordende markt bewegen die in een moordend tempo verandert, is niet altijd makkelijk. Maar in 2021 verwacht de E-commerce markt een omzet te draaien van $4,5 triljoen wereldwijd - dat zijn achttien nullen. De markt is veranderd van een aanbod- naar vraaggestuurde economie. Digitaal is daarom allang geen trucje meer, maar een integraal onderdeel van de bedrijfsvoering. Strategy & Growth focust op de technologie die nodig is om het bedrijf te laten groeien.