VAN CONCURRENT NAAR MARKTLEIDER? FOCUS OP GROEI, NIET OP SOFTWARE!

DON 14:00 - 14:30

Lezingenzaal 6

Logic4

Fitwinkel is onderdeel van Sporttrader en al ruim 20 jaar actief binnen e-commerce. Aanvankelijk alleen met sportvoeding voor enthousiaste fitnessliefhebbers, later ook met fitnessapparatuur, sportaccessoires en het eigen wereldwijd bekende kledingmerk Gorilla Wear.

Haperende software zette de rem op verdere groei. Fitwinkel werkte met allerlei losse systemen. Koppelingen werkten slecht, met als gevolg veel onderhoud, handmatige acties, crashes en geen vertrouwen in de systemen. Voor Fitwinkel eigenaar Barry ten Voorde aanleiding op zoek te gaan naar een nieuw systeem om alle administratieve en logistieke informatiestromen soepel en integraal door de organisatie te leiden.

Fitwinkel koos voor een alles-in-één webshop en ERP software van Logic4. Hierdoor zijn geen koppelingen meer nodig met losse applicaties voor voorraad-, artikel- en relatiebeheer (CRM), ordermanagement en boekhouding. Ondanks dat koppelingen vervallen, zijn integraties met betaalmethoden, bezorgdiensten, verzendmethoden gewoon mogelijk.

De alles-in-één software bleek een onmisbare factor binnen een succesvolle omnichannel marketingstrategie. In slechts vier jaar tijd verdubbelde de omzet, het aantal fysieke winkels breide uit van twee naar zes. Naast Fitwinkel.nl zijn er nu de succesvolle shops https://fitwinkel.be, https://fitnessapparaat.nl en https://fitnessbenelux.nl (B2B). Verder bestaat Gorilla Wear uit 4 webshops, waaronder een 5-talige voor Europa en een B2B shop.

Twan Van Essen, E-commerce Manager, vertelt over de keuzes binnen hun omnichannel strategie, waaronder ook meerdere doelgroepen (B2B en B2C), meerdere shops (multishop) en meerdere landen binnen één platform.

Heb jij deze presentatie gemist of wil je hem graag nogmaals bekijken? De video-opnames van de lezingen zijn te vinden op ons YouTube kanaal.

Bekijk video