Van studentenkamer naar een marktplaats met meer dan 15 miljoen gebruikers per maand

DON 13:15 - 13:45

Lezingenzaal 2

Adyen

Marnix Broer richt in 2010 samen met drie vrienden StudeerSnel.nl op. De vier studenten vonden dat het verzamelen van al het nuttige studiemateriaal van medestudenten veel efficiënter kon. Het business model was geboren: een online platform waarop studenten hun studiemateriaal, zoals college-aantekeningen, samenvattingen en oefenmateriaal, kunnen delen om kennis uit te wisselen en zo efficiënt mogelijk te studeren. Marnix vertelt je hoe dit project voor naast hun studies al snel uitgroeide tot een wereldwijd succes. Het platform is inmiddels actief in 60 landen - in het buitenland als StuDocu - en wordt maandelijks gebruikt door 15 miljoen studenten.

Heb jij deze presentatie gemist of wil je hem graag nogmaals bekijken? De video-opnames van de lezingen zijn te vinden op ons YouTube kanaal.

Bekijk video

  • Thema
    Strategy & growth

    In een moordende markt bewegen die in een moordend tempo verandert, is niet altijd makkelijk. Maar in 2021 verwacht de E-commerce markt een omzet te draaien van $4,5 triljoen wereldwijd - dat zijn achttien nullen. De markt is veranderd van een aanbod- naar vraaggestuurde economie. Digitaal is daarom allang geen trucje meer, maar een integraal onderdeel van de bedrijfsvoering. Strategy & Growth focust op de technologie die nodig is om het bedrijf te laten groeien.