Zo gebruik je data & AI voor het zetten van de meest optimale prijzen én kortingen op al je verkoopkanalen.

WOE 12:00 - 12:30

Lezingenzaal 5

Crunch Analytics

Met een wildgroei aan verkoopkanalen en de stijgende concurrentie op die kanalen, wordt het bepalen van de juiste, optimale prijs van een item steeds crucialer. Als retailer combineer je eventuele fysieke winkels vandaag met webshops in diverse landen én ben je aanwezig op online marktplaatsen in dezelfde of zelfs bijkomende landen. Dat maakt de oefening niet eenvoudig.

Maar elk verkoopkanaal biedt wel z’n eigen opportuniteiten om met prijszetting aan de slag te gaan. Het zetten van de ‘optimale’ basisprijs, korting of afprijzing laat je toe meer marge en omzet behalen. Of om je stuks tijdig voor het einde van het seizoen te verkopen.

Big data, AI-technieken en API’s maken dit proces erg eenvoudig en zorgen voor betere resultaten. Ze laten je toe die optimale basisprijs, korting of afprijzing érg nauwkeurig te bepalen en met één klik aan te passen, op al jouw verkoopkanalen en voor elk individueel item.

Hoe de (online) retailers BEERWULF, PHARMAPETS en TORFS (grootste schoenenretailer in België) er mee aan de slag gingen, lichten we graag toe in deze toegankelijke talk, gefocust op business value.

Heb jij deze presentatie gemist of wil je hem graag nogmaals bekijken? De video-opnames van de lezingen zijn te vinden op ons YouTube kanaal.

Bekijk video

  • Thema
    Strategy & growth

    In een moordende markt bewegen die in een moordend tempo verandert, is niet altijd makkelijk. Maar in 2021 verwacht de E-commerce markt een omzet te draaien van $4,5 triljoen wereldwijd - dat zijn achttien nullen. De markt is veranderd van een aanbod- naar vraaggestuurde economie. Digitaal is daarom allang geen trucje meer, maar een integraal onderdeel van de bedrijfsvoering. Strategy & Growth focust op de technologie die nodig is om het bedrijf te laten groeien.